ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تحلیل بازار اقلام اساسی در هفته‌ای که گذشت (۵ اسفند ۱۴۰۲) + جدول قیمت

  • کد خبر: ۲۱۳۵۷۰
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
تحلیل بازار اقلام اساسی در هفته‌ای که گذشت (۵ اسفند ۱۴۰۲) + جدول قیمت
بر اساس اعلام مدیران استانی با برنامه ریزی که صورت گرفته برای ۳ تا ۴ ماه آینده نهاده‌ها و کالا‌های اساسی در این استان تامین شده است.

به گزارش شهرآرانیوز. با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش تقاضای مردم برای خرید و انجام سفر‌های نوروزی و تقارن آن با ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضای کالا‌های مورد نیاز این ماه مبارک، بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد جهت مقابله با روند افزایش تخلفات احتمالی به ویژه تخلف گرانفروشی ناشی از افزایش تقاضا برای خرید مایحتاج این ایام، طرح نظارتی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان را از ۱۵ بهمن ماه اجرا و تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

گروه کالایی هدف در این طرح؛ پخت و توزیع انواع نان، لبنیات (شیر، ماست و پنیر)، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن نباتی، حبوبات، میوه سیب، پرتقال، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، خواربار و شیرینیجات، روغن موتور، مواد شوینده و تایرخودرو، روغن موتور، لوازم یدکی و … است.



مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی در این باره  تصریح کرد: اکنون با برنامه ریزی که صورت گرفته برای ۳ تا ۴ ماه آینده نهاده‌ها و کالا‌های اساسی تامین شده است. تخصیص و تامین ارز کشتی‌هایی که در لنگرگاه هستند یا ترخیص شده اند و یا در مسیر هستند تامین شده است و ما هیچ بحرانی در حوزه نهاده‌ها و کالا‌های اساسی نداریم. خوراک دام و اقلامی، چون شیر، لبنیات، گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، شکر و روغن خوراکی و مجموع کالا‌های اساسی مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان تامین شده و نگرانی وجود ندارد.

قیمت مرغ زنده همچنان ۵۵۰۰۰-۵۴۵۰۰ تومان و جوجه یک روزه راس ۲۰۰۰۰-۱۹۰۰۰ هزار تومان و قیمت مصوب همچنان ۸۵۰۰۰ تومان می‌باشد که به دلیل کمبود تقاضا تا ۸۰۰۰۰-۷۶۰۰۰ نیز عرضه می‌شود.

محسن صیادی در خصوص وضعیت بازرار مرغ گفت: از هفته پیش تا کنون  جوجه ریز‌ها در نقاط مختلف کشور افزایش یافته است.  در مواقع ازدیاد مرغ و جوجه ریزی فراوان، مرغدار متضرر شده و دیگر رغبتی برای جوجه ریزی ندارد. کما اینکه روند کاهشی قیمت جوجه یک روزه نشان از کم شدن جوجه ریزی در سالن‌ها را دارد، زیرا سالن‌ها مملو از مرغ است و تقاضای برای جوجه یک روزه کم می‌باشد. با این احوال با توجه به پایان ماه مبارک رمضان در اردیبهشت سال ۱۴۰۳ و شروع مجالس به نظر می‌رسد مشکلی از لحاظ توزیع مرغ وجود نداشته باشد.

تحلیل بازار اقلام اساسی در هفته‌ای که گذشت (۵ اسفند ۱۴۰۲)

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف استان گفت: در حوزه گوشت قرمز با برنامه ریزی‌های انجام گرفته و تخصیص ارز مناسب تا پایان فروردین ۱۴۰۳ روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارد کشور می‌شود. طبق آمار معاونت بازرگانی حدود ۲۸ هزار تن فقط گوشت منجمد بخش خصوصی داریم که ۷ تا ۸ هزار تن آن ترخیص شده و هنوز ۱۰ هزار تن آن در بنادر در حال ترخیص است. در حال حاضر حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار تن گوشت قرمز در مسیر داریم این در حالی است که ماهانه ۸ هزار تن گوشت قرمز منجمد نیاز داریم که بیش از ۳ برابر نیاز کشور تامین و وارد شده است؛ بنابراین بحرانی در حوزه گوشت قرمز نخواهیم داشت.



وی افزود: با توجه به برنامه ریزی که برای احیای تولید گوشت قرمز داشتیم، تامین جو صورت گرفت که پایین‌تر از نرخ مصوب بوده است. براساس برنامه ریزی تولیدی دامداران و آمار مرکز آمار بیش از ۲۵ درصد زایش‌های دام افزایش پیدا کرده است بنابراین به نظر می‌رسد که سال آینده عرضه گوشت داخلی ما به مراتب بیشتر از امسال باشد تا بتوانیم واردات را کاهش بدهیم.

صیادی تاکید کرد:  با توجه به واردات دام زنده به میزان ۱۱۰۵ رأس گوسفند به وزن تقریبی ۲۱۸۹۸ کیلوگرم با هماهنگی و تمهیدات فرمانداری مشهد از ۳۰ دی ماه تا ۲۸ بهمن ماه (که در ۹ پارت تحویل جهاد شده) و به قیمت مصوب ۴۳۰۰۰۰ تومان از قرار هر کیلو در فروشگاه‌های شهر ما بفروش می‌رسد.

تحلیل بازار اقلام اساسی در هفته‌ای که گذشت (۵ اسفند ۱۴۰۲)

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصد حبوبات

بخشی از حبوبات در کشور تولید می‌شود، یعنی حدود  ۶۵ تا ۷۰ درصد حبوبات مورد نیاز  در کشور تولید می‌شود که قیمت بذر، مواد و سموم و همین طور شرایطی که در آبیاری، فصل کاشت و برداشت قطعا در قیمت کالای حبوبات همانند سایر کالا‌ها تاثیرگذار هستند و قطعا می‌تواند افزایش قیمت مولد‌های انرژی در حوزه تولید حبوبات هم تاثیرگذار باشد،  اما در ارتباط با افزایش قیمت‌های اخیر (حدود دو ماهه اخیر)، به هرحال حبوباتی که وارد کشور می‌شود مبنای خریدش مبنای دلار است و منطقی است که این را بپذیریم که قطعا افزایش قیمت خواهد داشت.

به گفته صیادی، با توجه به نزدیک شدن به انتهای سال دوباره در چند روز اخیر حبوبات حدود ۱۵-۱۰ درصد افزایش یافت.  قیمت حبوبات در سال ۱۴۰۰ رشدی را در سطح دنیا داشت و به تبع آن درکشورمان هم رشد قیمت حبوبات را داشتیم. بخشی از حبوبات کشور در کشور تولید می‌شود، یعنی حدود  ۶۵ تا ۷۰ درصد حبوبات مورد نیاز کشور در کشور تولید می‌شود که قیمت بذر، مواد و سموم و همین طور شرایطی که در آبیاری، فصل کاشت و برداشت قطعا در قیمت کالای حبوبات همانند سایر کالا‌ها تاثیرگذار هستند و قطعا می‌تواند افزایش قیمت مولد‌های انرژی در حوزه تولید حبوبات هم تاثیرگذار باشد،  اما در ارتباط با افزایش قیمت‌های اخیر (حدود دو ماهه اخیر)، به هرحال حبوباتی که وارد کشور می‌شود مبنای خریدش مبنای دلار است و منطقی است که این را بپذیریم که قطعا افزایش قیمت خواهد داشت.

نرخ مواد غذایی و حبوبات در بازار مشهد




گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->